Tennis camps til udlandet

Juniorer
For at styrke de sociale relationer på tværs af de aktive juniorturneringsspillere og samtidig få ny inspiration til at spille endnu bedre tennis, planlægger Holte Tennisklub en til to årlige træningsture. Turene foregår i foråret og evt. efteråret og vil typisk foregå på anerkendte træningssteder i udlandet.

For at kunne komme i betragtning til sådan en tur, skal man være fast licensspiller på et af klubbens mange hold samt deltage i mindst 6 individuelle turneringer rundt om i landet i løbet af året.

Den endelige godkendelse og udtagelse af deltagere foretages af trænerteamet, som vil sammensætte grupperne ud fra både sociale og spillemæssige overvejelser.

Som udgangspunkt betales udgifterne til turene af spillerne selv, men det er samtidig også juniorsudvalgets og klubbens opgave at søge støtte med trænere og ledere til turene gennem klubbens normale budget og sponsorer, så prisen holdes rimelig for spillerene.

Følgende ture er lagt på som typiske eksempler.

StedPeriodeDeltagereAntalBudgetteret Pris
Båstad TenniscenterTypisk 3-4 dageAktive turnerings- og holdkampjuniorermax. 20 kr. 2.500,- pr. spiller
Træningslejr til udlandet1 uge i slutningen af aprilDe meget hold- og turneringsaktive juniorermax. 20 juniorer + seniorholdenekr. 5.500 - 6.500 pr. spiller

I 2019 er foreløbig planlagt træningslejr til Bulgarien fra 23. -30. april, og afviklet en mindre træningstur til Båstad i marts.